ΑΘΗΝΑ: (1) Χαλκοκονδύλη 5, τηλ. 210 330.111.0, (2) Χαλκοκονδύλη 9, τηλ. 210 33.01.300. Εύκολη πρόσβαση από όλες τις περιοχές της Αττικής: 1-5' από μετρό και ηλεκτρικό (Ομόνοια ή Πανεπιστήμιο) και τις κυριότερες αφετηρίες λεωφορείων και τρόλεϊ (Ακαδημίας, Πανεπιστημίου, Σταδίου κλπ.)

ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Στοά Θεολόγου, 1ος όροφος, είσοδος από Τσαμαδού 44 ή από Αγίου Κωνσταντίνου 11. Δίπλα στον υπό κατασκευή σταθμό του μετρό Δημοτικό Θέατρο. Τηλ. 210 41.000.34, 210 41.000.85. Εύκολη πρόσβαση από όλες τις περιοχές και τα προάστια του Πειραιά.

Νέο! ΝΟΤΙΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑ: ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ 54 και Βουλιαγμένης 58β, ακριβώς μπροστά στο METRO ΕΛΛΗΝΙΚΟ. Τηλ. 210 96.200.43.

Online μαθήματα (real time) για όλη την Ελλάδα. Πανελλαδικό τηλ: 210 33.01.300.

Σάββατο, 28 Φεβρουαρίου 2015

Μαθήματα Γαλλικών για ενήλικες: γιατί να επιλέξω Ευρωδιάσταση αντί για ένα «συνοικιακό» φροντιστήριο;

Προφανώς το ιδανικό για κάθε ενήλικο θα ήταν να έχει μία Ευρωδιάσταση, με όλα τα πλεονεκτήματά της, στο ισόγειο της πολυκατοικίας του. Όμως, αν υπήρχε μία Ευρωδιάσταση σε κάθε γειτονιά, πολύ απλά δε θα ήταν πια Ευρωδιάσταση!

Και εξηγούμαστε:
Η διάρκεια της μετακίνησης από και προς το φροντιστήριο Γαλλικών που θα επιλέξουν είναι για ορισμένους σπουδαστές ένας από τους παράγοντες που σταθμίζουν. Σε καμία περίπτωση όμως δεν πρέπει να είναι ένας από τους βασικούς. Το βασικότερο όλων είναι το κέντρο εκμάθησης Γαλλικής γλώσσας που θα επιλέξετε να σας προσφέρει αυτό ακριβώς που θέλετε σε συμφέρουσα τιμή.
Το να επιλέξω ένα φροντιστήριο Γαλλικών με αποκλειστικό κριτήριο την απόσταση, ασχέτως αν μπορεί να μου προσφέρει αυτό που χρειάζομαι ή όχι, είναι σα να λέμε ότι πήρα ένα ζευγάρι παπούτσια που δε μου κάνουν, απλά επειδή το μαγαζί που τα πουλούσε ήταν κοντά στο σπίτι μου.
Γιατί ένα «συνοικιακό» φροντιστήριο Γαλλικών δεν είναι συνήθως καλή επιλογή για έναν ενήλικο που θέλει να μάθει Γαλλικά και ναν προετοιμαστεί για τα πτυχία Γαλλικών DELF και DALF γρήγορα, αποτελεσματικά και οικονομικά;
1) Χαρακτήρας / ταυτότητα: οποιοδήποτε έχει στοιχειώδη επαφή με το χώρο της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης μπορεί να σας διαβεβαιώσει ότι ένα φροντιστήριο Γαλλικών αποκλείεται να είναι εξίσου καλό «ενηλικάδικο» και «παιδάδικο»! Ή θα είναι μία σχολή Γαλλικών αποκλειστικά για ενήλικες, όπως η Ευρωδιάσταση, ή θα είναι ένα «παιδάδικο» που ασχολείται περιστασιακά με μαθήματα Γαλλικών σε ενήλικες, ως «έξτρα εισόδημα». Οι καθηγητές του «παιδικού» φροντιστηρίου Γαλλικών συνήθως καλούνται να διδάξουν Γαλλικά σε ενήλικες χωρίς να έχουν εμπειρία στη διδασκαλία Γαλλικών σε ενήλικες, ενώ και τα προγράμματα σπουδών και τα βιβλία συχνά είναι τα ίδια με αυτά που χρησιμοποιούνται στα παιδικά τμήματα Γαλλικών του φροντιστηρίου, άρα «ακατάλληλα για ενήλικες».
2) Ομοιογένεια τμημάτων: λόγω του πολύ περιορισμένου πληθυσμού στον οποίο απευθύνεται το «συνοικιακό» φροντιστήριο, η πιθανότητα να διαθέτει ομοιογενή τμήματα ενηλίκων για όλα τα επίπεδα είναι περιορισμένη. Ακόμα χειρότερα, πολλά συνοικιακά φροντιστήρια δημιουργούν «μικτά τμήματα», με παιδιά, έφηβους και ενήλικες στο ίδιο τμήμα. Είναι δεδομένο ότι η συνύπαρξη αυτή είναι προβληματική, ειδικά από τη στιγμή που το πρόγραμμα σπουδών είναι διαμορφωμένο για παιδιά και έφηβους και είναι ο ενήλικος αυτός που καλείται να συμβιβαστεί.
3) Εναλλακτικά ωράρια: όπως αναφέραμε παραπάνω, η πιθανότητα να διαθέτει ένα συνοικιακό φροντιστήριο Γαλλικών ομοιογενή τμήματα ενηλίκων για όλα τα επίπεδα και πτυχία Γαλλικών είναι περιορισμένη. Ακόμη πιο περιορισμένη είναι η πιθανότητα να διαθέτει περισσότερα του ενός τμήματα για κάθε επίπεδο, και ακόμα πιο περιορισμένη είναι η πιθανότητα τα τμήματα αυτά να συμβαδίζουν προκειμένου να μπορούν να τα παρακολουθούν εναλλάξ οι σπουδαστές που δεν έχουν σταθερό ωράριο στη δουλειά τους.
4) Συχνότητα έναρξης τμημάτων Γαλλικών για ενήλικες: Ακόμα και τα (λίγα) φροντιστήρια που απευθύνονται κυρίως σε ενήλικες, συνήθως σχηματίζουν τμήματα μια φορά το χρόνο, κάθε Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο, περιορίζοντας έτσι σημαντικά τις επιλογές ενός ενήλικου σπουδαστή που πιθανότατα εξυπηρετείται καλύτερα να αρχίσει μαθήματα Γαλλικών νωρίτερα ή αργότερα. Το “timing” είναι πολύ σημαντική παράμετρος στην προσπάθεια κάθε ενήλικου να μάθει Γαλλικά. Εάν ξεκινήσει σε μία περίοδο που έχει πολλές άλλες υποχρεώσεις, είναι πολύ πιθανό να εγκαταλείψει την προσπάθεια, λόγω έλλειψης χρόνου. Αντίστροφα, αν οι υποχρεώσεις που τον «κρατούν» από το αρχίσει μαθήματα διαρκούν λίγους μήνες, σίγουρα δε θέλει να περιμένει μετά άλλους τόσους και περισσότερους μέχρι να ξεκινήσει.
Η Ευρωδιάσταση παρέχει τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να αρχίσει μαθήματα Γαλλικών σε όλη τη διάρκεια του χρόνου. Έτσι, κάθε σπουδαστής μπορεί να αρχίσει μαθήματα όποτε εξυπηρετεί τον ίδιο, χωρίς να δεσμεύεται από τη λογική του «σχολικού έτους» που αφορά τα παιδιά και καμία σχέση δεν έχει με τις ανάγκες ενός ενήλικου.
Προσοχή: δυστυχώς, είναι συνήθης πρακτική στις μέρες μας να παρουσιάζονται ως "νέα", τμήματα που έχουν προχωρήσει στην ύλη, πράγμα το οποίο δυστυχώς ο σπουδαστής διαπιστώνει εκ των υστέρων. Για να αποφύγετε την "παγίδα", ζητήστε να σας δείξουν τα βιβλία του προγράμματος πριν την εγγραφή σας και να σας διαβεβαιώσουν ότι θα ξεκινήσετε τα βιβλία αυτά από την αρχή.
5) Κόστος: δεν είναι λογικό να περιμένει κανείς ότι ένα συνοικιακό φροντιστήριο με περιορισμένο αριθμό σπουδαστών θα έχει τη δυνατότητα να παρέχει στους σπουδαστές του εξίσου ανταγωνιστικά δίδακτρα με ένα μεγάλο, κεντρικό φροντιστήριο Γαλλικών για ενήλικες με πολλαπλάσιο αριθμό σπουδαστών. Εννοείται ότι για να είναι σωστή η σύγκριση τιμών θα πρέπει κανείς να συγκρίνει όμοια πράγματα. Ορισμένα φροντιστήρια Γαλλικών, προκειμένου να συμπιέσουν το κόστος τους, προχωρούν σε δραστική μείωση των ωρών διδασκαλίας στα προγράμματά τους, με αποτέλεσμα να μην καλύπτεται στο σύνολό της η διδακτέα ύλη. Άλλα φροντιστήρια προχωρούν σε γενικόλογες αναφορές του τύπου «δίδακτρα τόσο το μήνα» αποσιωπώντας το γεγονός ότι για την ολοκλήρωση του προγράμματός τους χρειάζονται 2, 3 ή και περισσότερες οκτάμηνες (εννεάμηνες κλπ) περίοδοι φοίτησης. Τέλος, κάποια φροντιστήρια ανακοινώνουν στο σπουδαστή ένα σχετικά μικρό, άρα ελκυστικό, χρονικό διάστημα φοίτησης με (επιφανειακά) συμφέροντα δίδακτρα γνωρίζοντας ότι δεν θα βγει η ύλη. Όταν ολοκληρώνεται η αρχική φοίτηση, λένε στο σπουδαστή ότι δεν είναι έτοιμος να λάβει μέρος στις εξετάσεις για την πιστοποίηση Γαλλικής γλώσσας για την οποία προετοιμάστηκε και τον αναγκάζουν να παρακολουθήσει επιπλέον μαθήματα και να καταβάλει επιπλέον δίδακτρα.
Είναι προφανές ότι σε όλα τα παραπάνω ζητήματα δεν παίζει οποιοδήποτε ρόλο το εάν το «συνοικιακό» φροντιστήριο είναι «μεμονωμένο» ή μέλος κάποιας «αλυσίδας φροντιστηρίων ξένων γλωσσών». Αντίθετα, το να είναι μέλος μίας «αλυσίδας» συνήθως σημαίνει ότι το φροντιστήριο αυτό έχει υψηλότερες τιμές από το μεμονωμένο, καθώς είναι υποχρεωμένο να πληρώνει σημαντικά ποσά για «δικαιώματα» και για διαφήμιση σε αυτόν που του παραχώρησε τη «φίρμα».
Τέλος, να υπενθυμίσουμε ότι η Ευρωδιάσταση παρέχει τη δυνατότητα παρακολούθησης των προγραμμάτων της και online (real time) στους σπουδαστές που διαμένουν εκτός Αττικής. Αυτονόητα, τη δυνατότητα αυτή έχουν και οι σπουδαστές που διαμένουν εντός Αττικής, εφόσον δεν επιθυμούν να μετακινούνται.